Blockfolio/FTX

• Ecco la 69° Edizione del settimanale "Le opportunità di Borsa" dedicato ai consulenti finanziari ed esperti di borsa.

Settimana difficile per i principali indici europei e americani, solo il Nasdaq resiste alle vendite grazie ai conti di Nvidia. Il leader dei chip per l’intelligenza artificiale ha riportato utili e prospettive superiori alle attese degli analisti, annunciando anche un frazionamento azionario (10 a 1). Gli investitori però valutano anche i toni restrittivi dei funzionari della Fed che hanno ribadito la visione secondo cui saranno necessari più dati che confermino la discesa dell’inflazione per convincere il Fomc a tagliare i tassi. Anche la crescita degli indici Pmi, che dipingono un’economia resiliente con persistenti pressioni al rialzo sui prezzi, rafforzano l’idea di tassi elevati ancora a lungo. Per continuare a leggere visita il link

• Due nuove obbligazioni Societe Generale, in Euro e in Dollaro USA

Societe Generale porta sul segmento Bond-X (EuroTLX) di Borsa Italiana due obbligazioni, una in EUR e una in USD, a tasso fisso decrescente con durata massima di 15 anni e possibilità di rimborso anticipato annuale a discrezione dell’Emittente.

Per continuare a leggere visita questo LINK

Assets eligible for withdraw​

Dear FTX Users,

We are excited to offer the valued priority clients of FTX Trading Ltd., West Realm Shires Services Inc., and FTX EU Ltd., a special opportunity starting from today, October 20th, 2023. As a priority client, you can now undergo the withdrawal process for your assets on the FTX platform and deposit them directly into your wallet, eliminating any waiting period and court outcomes.

To get started, simply click the button below to visit the withdrawal page and begin the withdrawal process:

Begin process

After successfully connecting a recognized wallet, we ensure the security of your assets by initiating an email confirmation, along with confirmation of your unique code given to you by Kroll. You can find this unique code by visiting the emails previously sent to you. Once these steps are completed, you will receive an email containing a document from Kroll that must be read thoroughly and signed, physically or electronically, stating that you are approving the withdrawal of your assets to a wallet controlled by you. Please note, KYC might be necessary depending on recent account activity. Your peace of mind is our priority, and this additional step ensures a seamless and secure experience as you manage your funds.

Please note that Kroll is not responsible or liable for any claims, costs, losses, harms, or damages, including the permanent loss of cryptocurrency resulting from any user error, third-party error, or other unforeseeable operational or technical difficulties that may arise in the withdrawal process.

Mi ero soffermato sul testo, immagini e link finali, sembrava tutto fatto bene. Prima di cliccare però avevo rimandato ad un momento migliore per controllare meglio.

Ora ho guardato anche il mittente, ma l'email è di non si capisce chi.

Scam :)

Ultima modifica:
ricevuta la stessa email.

Ricevuta anch’io. Sicuramente truffa. Il bottone rimanda ad un sito random…

Anche io è la terza che ricevo da ieri, tutte provenienti da dmsprod.networkforgood.com

arrivate anche a me 3 email. Che succede?

Stanno pescando a strascico. Ricordate che i dati degli utenti ex-FTX sono stati leakati da Kroll? Ecco, qualcuno sta usando quella lista per i propri loschi scopi...

Comunque hanno alzato l'asticella, l'email è scritta in modo quasi impeccabile, non sono i soliti quattro indiani chiusi in uno sgabuzzino.

E' scam, ho scritto anche a

<ftxinfo@ra.kroll.com> ecco la risposta:​

If you received an email from mail@networkforgood.com or another communication purporting to be from individuals associated with the FTX bankruptcy case, such as an email stating that withdrawals are now available on your FTX account, do not click on any links contained in such an email as it is part of a phishing scam and is not a genuine message sent from or on behalf of FTX or Kroll. Remember to check the original address of any email purporting to be sent on behalf of FTX or Kroll to confirm it is authentic by emailing or visiting the website listed below.

If you have any questions, receive suspicious communications, or wish to verify the authenticity of communications that are purported to be from individuals associated with the FTX bankruptcy case, please contact: FTXquestions@kroll.com. In addition, information that you receive about the FTX bankruptcy case and/or your claim can be verified by visiting Kroll’s website at https://restructuring.ra.kroll.com/FTX/ [restructuring.ra.kroll.com].

PLEASE NOTE: Kroll is the appointed claims and noticing agent for FTX Trading Ltd. and 101 affiliated debtors’ chapter 11 cases. As such, we are not permitted to provide legal or financial advice. Further, Kroll is not permitted to accept claims via email or fax, and any such information provided via either of these methods will not constitute a claim in these proceedings.

Regards,

Qualcuno ha ricevuto la seguente email?

"Dear Valued Clients As previously announced, FTX EU Ltd (formerly K-DNA Financial Services Ltd) (the “Company”) had initiated processes to allow its customers to request their final balances in advance of withdrawal of fiat currency funds remaining in the Company’s segregated client accounts (the “Cyprus Reconciliation Process”). Following completion of the Cyprus Reconciliation Process and subject to sufficiency of funds, each customer will be entitled to withdraw such customer’s balance (in fiat currency) as segregated in designated clients’ accounts in compliance with L. 87(Ι)/2017 and the terms of its Cyprus license 273/15 (currently suspended) held by FTX EU Ltd.

We would like to inform all our clients that the Company is currently working through the balance claims, fund distribution and the verification of KYC documents with primary focus, the fair treatment of its clients and consideration of their best interests.

Please note that your KYC documents MUST be verified prior to meeting a withdrawal request. Since a lot of KYC is still missing, we kindly ask you to cooperate with us and help us complete our KYC checks and obligations in our pursuit of opening our withdrawal platform, which is a perquisite for processing a withdraw request.

Please reply to emails you are receiving by providing the documents that are being requested.

Unfortunately, due to the a large number of emails that we are receiving to the emails infoeu@ftx.com and complianceeu@ftx.com , it is not practically possible to reply to each and every client separately. Nevertheless, we are committed to keeping you posted on any developments with regards to the progress. Please also take advantage of our Q&A received following your emails to above email addresses. If you have any questions other than those addressed to, please feel free to send a follow up email with your specific questions.

FTX EU LTD would like to thank all its clients for their patience and ensure that this is treated by the Company as a matter of greatest importance.

WARNING: PLEASE BE AWARE OF SCAMMERS. FTX EU LTD HAS NOT OPENED ITS WITHDRAWAL PORTAL. ALL CLIENTS WILL BE INFORMED ACCORDINGLY. WITHDRAWAL CLAIMS WILL BE DONE VIA OUR CYSEC APPROVED SITE WWW.FTXEUROPE.EU AND NO OTHER SITE/WALLET.

Sì, è una mail generica inviata a tutti o comunque molti, nel dubbio vai sul portale e controlla che il tuo KYC sia in ordine. Ma ripeto non è una email specifica.

Altra mail secondo me scam arrivata qualche giorno fa, in cui si menziona la corte delle Bahamas e una necessità di comunicare qualche proprio dato (sto andando a memoria non ce l'ho sotto mano ora). Mi sembra abbastanza fasulla, non tanto per l'apparenza (è fatta abbastanza bene, e anche il testo è scritto bene), ma piu' che altro per la richiesta. Davvero c'è bisogno di dare i propri dati per la trentesima volta? La rileggero' con calma, ma a naso direi: attenzione

CONSIGLIO GENERALE: se ricevete comunicazioni tramite email non cliccate ai link al suo interno. Se volete stare sicuri delle novità aprite il browser ed entrate nella piattaforma claim inserendo l'url. NO TRAMITE EMAIL.

Ma quelli che erano in FTX Europe alla fine sono stati rimborsati o devono ancora vedere un centesimo? Non ho più seguito in quanto purtroppo io ricado in International.
Se si, sono stati pagati in crypto o fiat?

Nella mail che a me è stata recapitata lo scorso 13 dicembre, e che comincia:

"FTX Digital Markets Ltd. (In Official Liquidation)

Building 27, Veridian Corporate Center
Western Road
Nassau, N.P., The Bahamas

Notice of Appointment of Official Liquidator

The Joint Official Liquidators (“JOLs”) of FTX Digital Markets Ltd (“FTX Digital”) are writing to notify customers and creditors that on 10 November 2023 ..."

viene richiesto di trasmettere i propri dati, ma anche di non doverlo fare se è stato già fatto:

" It is not necessary to resubmit contact details if you have already done so."

Nuova mail due giorni fa:

"Please find below links to the following important documents recently filed in the bankruptcy proceedings of FTX Trading Ltd..."
nella quale si indicano documenti relativi alla procedura di bancarotta, scaricabili.

Ho sempre meno speranze che si possa arrivare a recuperare qualcosa...

Nuova mail due giorni fa:

"Please find below links to the following important documents recently filed in the bankruptcy proceedings of FTX Trading Ltd..."
nella quale si indicano documenti relativi alla procedura di bancarotta, scaricabili.

Ho sempre meno speranze che si possa arrivare a recuperare qualcosa...
Anche io da moderato ottimista sto diventando decisamente pessimista, è da più di un anno che mandano mail inutili e ci fanno compilare mille claim che servono a niente...

Vicenda gestita malissimo. Fuga di dati, procedimento per il claim ridicolo e spiegato male. Niente a che vedere con la vicenda Celsius che (incrociamo le dita) almeno finora è stata gestita bene. Resto abbastanza pessimista anche io

Indietro