HOKU - Hoku Corporation (NASDAQ:HOKU

• Ecco la 56° Edizione del settimanale "Le opportunità di Borsa" dedicato ai consulenti finanziari ed esperti di borsa.

Settimana da incorniciare per i principali indici internazionali grazie alla trimestrale più attesa dell’anno che non ha deluso le aspettative. Nvidia negli ultimi tre mesi del 2023 ha generato ricavi superiori all’intero 2021, confermando la crescita da record della società grazie agli investimenti globali nell’intelligenza artificiale. I mercati azionari hanno festeggiato aggiornando i record assoluti a Wall Street e in Europa, mentre il Nikkei giapponese raggiunge un nuovo massimo storico dopo 34 anni. Le prossime mosse delle banche centrali rimangono sempre al centro dell’attenzione. Per continuare a leggere visita il link

ho in carico questo titolo a 6 $.
qualcuno lo stà seguendo?
opinioni?
grazie.

La sto seguendo anche se non sono dentro. Come tutte più o meno le società del settore (Ballard, Quantum, Hygs) penso sia una scommessa. ;)

A ciclista63
sono dentro anch'io in hoki.
Premetto di non essere un guru.............
due cose mi sembrano interessanti: il contratto con la U.S Navy ed il fatto che il mercato dovrebbe aver assorbito in parte le azioni entrate in mercato a febbraio che probabilmente hanno determinato l' abbattimento del prezzo sul mercato. Ma quando si parla di Nasdaq e soprattutto di fuel cells non c'è certezza. Gli americani si innamorano e disinnamorano di un titolo in poche ore.
Buona fortuna ed in **** alla balena per la trimestrale, che prevedo in salita in guadagni ma anche in costi.
fabio1964

A fabio1964.

< Buona fortuna ed in **** alla balena per la trimestrale >

Sai per caso esattamente quando la trimestrale?

Grazie.

Sai per caso esattamente quando la trimestrale?

Grazie.[/QUOTE]

Oggi

La trimestrale oggi dopo la chiusura.
Il titolo tiene, i volumi bassi.
Due giorni fa molti piccoli trader hanno acquistato circa 24.000 pezzi nell' after hour a 7.00 7.09.
Poi tutto è filato liscio.
Purtroppo credo che i risultati siano blindati, per cui non ci resta che aspettare e beccarci un + 20 o un - 20
Un salutone
Fabio 1964

Long da 5.55 Ho visto la trimestrale non pessima ed a questi prezzi prendiamo qualcosa ;)

La trimestrale non era disastrosa, anzi..
Io sono scappato a 6.30 in after hour la sera della trimestrale, mi prudono le mani ma ho paura... Mi sembra che qualche analista americano si diverta ultimamente a bastonare le small prevedendo per esse crolli.
Mi intrippa di hoku il mercato militare... Se il problema dell' idrogeno è la distribuzione ed i sui enormi costi, induttivamente sono portato a pensare che esso si abbatte se lo valutiamo in ottica militare, poichè non bisogna fare stazioni di servizio ogni 200 Km....
A Pear Harbour c' è un enorme base navale... Una energia alternativa ha un grande significato strategico, se mai la marina dovesse avere problemi di rifornimento con il combustibile. Qualcuno mi può dire se sto dicendo fesserie o se c'è un po' di logica in quel che dico? un salutone

Penso sia una scommessa come lo sono le altre del settore (Ballard,Hygs, Plug,Qtww, Desc,Fcell), Hoku lo è forse di più delle altre essendo molto piccola, però ha fatto utili (anche se micro) rispetto alle altre che hanno solo bruciato quattrini (Ballard c'è dal 1979 e non ha ancora sfondato, Plug ha combianto qualche furbata ). A questi prezzi con una ottica di qualche mese potrebbe essere buona. In quanto alla US navy sono tutti test così come lo sono con Nissan e Sanyo. Lasciando perdere le auto, le applicazioni che possono prendere piede nel breve termine sono la generazione (back up) e l'utilizzo nel settore degli elevatori (muletti).
Se il prezzo del greggio si manterrà alto allora ci si potrebbe divertire :cool:

sono entrato in chiusura con 250 pezzi. Provo a lasciarle qualche anno e si vedrà.
E' molto interessante il loro sito. Ci sono le schede tecniche dei loro prodotti.
Non credo che i titolini abbiano meno possibilità degli altri in un campo tecnologicamente così complicato.

Articolo interessante visto che Hoku ha agganci con laUS nvy

On April 20th, the third fuel cell propelled submarine "U 33"was delivered to the German Office for Defence Technology and Procurement (BWB) at ThyssenKrupp Marine Systems\'Howaldtswerke-Deutsche Werft (HDW) in Kiel. It is the third out of a series of four Class 212A submarines for the German Navy built by HDW in Kiel and Nordseewerke in Emden.

The new submarine Class 212A is characterised by an air-independent propulsion system using the hydrogen fuel cell. The fuel cell plant, which produces electrical energy from oxygen and hydrogen, allows the submarine to cruise under water for weeks without surfacing, whereas submarines powered by the traditional diesel-electric engine have to reload their batteries on surface every two days. In addition, the fuel cell makes no noise and produces no give-away exhaust heat. Together with the extremely favourable signatures and the boat\'s detection and weapon systems, the fuel cell plant makes the submarine virtually undetectable.

"U 33" was christened at HDW in 2004 on September 13th. The commissioning will take place in June 2006. The first boats - "U 31" and "U 32" - have been delivered in September 2005 and officially commissioned at the German submarine base in Eckernförde in October 2005. The delivery of the last boat "U 34"is scheduled for the end of this year.

Main characteristics:

* Length overall: ca. 56 m
* Max. height: ca. 11,5 m
* Max. hull diameter: ca. 7,0 m
* Displacement: ca. 1450 t
* Pressure hull: non-magnetizable steel
* Integrated steering and rudder system
* Guidance and arms deployment system
* X-rudder

Idateach usa membrane Hoku

Publication Date:05-May-2006
01:00 PM US Eastern Timezone
Source:Chuck Chiang-The Bulletin

Bend-based hydrogen fuel cell maker IdaTech LLC returned from Europe this week optimistic that interest is rising in its commercial fuel cell technology -- a development that could bolster Central Oregon\'s burgeoning high-tech industry.

The local industry is becoming increasingly visible in the global marketplace. High-tech products made in Central Oregon -- ranging from high- capacity semiconducttors to video games -- have made positive strides in the national market this year.

That bodes well for more high-paying jobs in the region with companies like IdaTech, Sony Bend Studios and Microsemi Corp., formerly known as Advanced Power Technology.

IdaTech was drumming up interest in ElectraGen, its new commercial fuel cell generator, at a technology convention in Germany last week.

Reception has been strong, said Hal Koyama, IdaTech\'s senior vice president of sales and marketing. Koyama said firms from as far away as Japan and China have approached his company about its fuel cell technology.

"People are seeing the value of fuel cells versus using batteries or diesel generators as backup power," Koyama said, citing the emission and noise advantages of fuel cells
. "I think we\'re there in terms of technology, and I think people in Central Oregon should be pretty proud that we\'re one of only two or three companies in the world that can do this."

He added that the response to IdaTech\'s technology has been especially strong with companies involved in the telecommunications industry, who are interested in using fuel cells as backup power sources at their remote tower locations.

"I think (the convention) went quite well," Koyama said. "(Hydrogen fuel cell makers) are usually in an academic area of the fair, and this year, we were in a commercial area, and we\'ve really seen an increase in commercial interest (for the technology)."

Koyama said IdaTech left the fair with several strong sales leads.

"We\'re pretty hopeful that some of the leads (we gathered in Germany) would be productive in the future," he said.

IdaTech has attended the convention for seven straight years, but this year was the first for which the company had a commercial product ready for sale.

The ElectraGen fuel cell generator is awaiting certification in Europe and the United States.

Certification for ElectraGen is expected in June for the European market. Koyama said an American certification should follow shortly thereafter.

Fuel cells produce power using hydrogen and emit water as the only byproduct.

The trend of fuel cells being viewed increasingly as a viable business option should continue, said Cylvia Hayes, executive director at Bend-based 3EStrategies and a renewable energy advocate.

"As conventional energy sources become increasingly expensive, renewable sources become more and more cost competitive," Hayes said.

"Clearly, the entire sustainable energy industry is seeing a surge in interest from the commercial sector, as businesses of all types are being impacted by rising electricity and fuel prices."

Roger Lee, executive director at Economic Development for Central Oregon, is pleased to see IdaTech on the rise again.

The company announced it cut 17 jobs in January after losing two federal research grants. ElectraGen indicates the company\'s new focus on commercial sales.

"It shows that the temporary downturn (at IdaTech) was just that," temporary, Lee said. "They have a bright future."

IdaTech counted about 60 employees as of January.

Lee added that the increasing visibility of Bend\'s tech industry can only help in attracting similar companies to Central Oregon.

"Successes, one company at a time, all help in building critical mass (of tech companies in the region) and public awareness of what\'s going on," Lee said.

3EStrategies\' Hayes said Central Oregon\'s tech industry, especially those involved in the field of renewable energy, will be vital to the region\'s economy as energy prices continue to rise.

"One of my favorite quotes is from Albert Einstein: \'You shouldn\'t use an old map to explore new territory,\'" Hayes said. "We\'re in new territory. If (Central Oregon) can create a new map, the whole world would come to us

Oggi sembra tenere i 5.5 $. Vedremo nei prox gg se la discesa è finita

grazie Coho per gli interessanti reports che hai messo a disposizione. Mi son fatto un giretto in alcuni siti USA: gli analisti si aspettavano $ 2.000.000 e - 00.1 e sono rimasti delusi. Peccato che nel loro report si sono limitati a comparare solo il 4° 2006 e 2005 e non l' anno (+86)
Non capisco come può una piccola azienda con ancora pochi ma significativi contratti crescere con costanza trimestralmente.Una analisi seria può essere fatta solo su base annuale....
I tassi al 5% e forse in crescita potrebbero favorire quelle aziende con liquidità e pochi debiti. Hoku mi sembrerebbe una di queste anche se inevitabilmente per crescere dovrà trovare denaro. A questi prezzi credo che potrebbe restare parecchio tempo: gli analisti stimano per hoku una crescita nel 2006 in linea con il 2005. Io ritengo che a breve verranno fuori nuove notizie. A settembre finiranno i test con la u.s.navy e secondo me uscirà qualche partnership legata al mondo asiatico. Hoku in questo ha il vantaggio di essere una made un USA atipica, molto vicina al sol levante.

Anche oggi sembra tenere i 5.5. ;)

Brutta chiusura oggi

HYBRIDS AND HYDROGEN

Wagoner said he has no regrets about not being first to launch a hybrid vehicle, but that being a part of that market is important. "I like our emerging position," he said.

Hybrid vehicles run on a combination of gasoline and electricity.

GM, which started its hybrid line with two pickups -- the Chevrolet Silverado and GMC Sierra -- will launch its third hybrid, the Saturn Vue, later this year. The Vue will be its first vehicle powered by a new, more affordable hybrid system.

Wagoner said GM needs to compete on hybrid technology for "image reasons" and that it was too early to tell if demand for hybrid vehicles will wane, but there will be "a natural limit" to them.

Speaking of vehicles powered by hydrogen fuel cells, Wagoner said the first ones will be "massive money losers," but he added that the technology would further reduce U.S. dependence on foreign oil.

GM is working on bringing hydrogen technology to the market by 2010.

Despite rising gasoline prices this summer, Wagoner said he intends to stick with developing alternate fuel sources and has no plans to stray from GM's new strategy of low sticker prices and fewer incentives.

While GM does not plan any massive blowouts like its employee-discounts-for-all promotion last year, there will be some small programs this year, Wagoner said.

"You'll see some interesting model-year close-out initiatives."

brutto venerdì.......
Non c'è limite quando scendono i piccolini......

Prese delle altre a 4.55. OK!

Indietro