Time Warner (twtc)

• ANNUNCIO: Segui le NewsLetter di Borse.it.

Al via la Newsletter di Borse, con tutte le notizie quotidiane sui mercati finanziari. Iscriviti per rimanere aggiornato con le ultime News di settore, quotazioni e titoli del momento.
    Per iscriverti visita questo link.

adolar

MEMBER
Punti reazioni
1.635
TIME WARNER (TWX)

Ricordiamoci della sua esistenza e visto che sembra che si sta aprendo una nuova stagione di merging mi viene da pensare che potrebbe essere interessata;)

Ultima modifica:
  • Like
Reazioni: la7
alcuni dati;)
Overview of the company
Time Warner Inc. is the parent company of America Online Inc. and Time Warner Inc. The Company is engaged in AOL Internet services, cable, entertainment, television networks, music and publishing. For the FY ended 12/31/03, revenues rose 6% to $39.57B. Net income from cont. ops. and before acct. change totaled $3.15B vs. a loss of $43.45B. Results reflect growth in the Company's Cable subscriptions and increased gross profit margins.
Get TWX's latest analyst recommendation.
This summary was updated 28 January 2004.

Insider trading. Insider trading Value
Percentage owned 8.58%
Insider net shares bought -0.44 M

TWX insider trading activity »

Trading statistics. Trading statistics Value
Last close $17.80
52 week high $19.30
52 week low $9.90
Year to date price change (YTD) 1.06%
Change relative to S&P 500 (YTD) 3.96%
Beta 2.27

Share related. Share-related Value
Market cap $80,744 M
Total shares outstanding 4,536.19 M
Float 4,146.80 M

Valuation Ratios. Valuation Ratios $ Value 1 year ago
P/E (TTM) 26.10 N/A
P/E - 5 year average (monthly intervals) N/A N/A
Price/Sales (TTM) 2.08 70.77%
Price/Book (MRQ) 1.44 66.78%
Price/Cash Flow (TTM) 9.28 N/A

(MRQ) 0.24 N/A
Earnings (TTM) 0.68 N/A
Earnings growth rate - 5 year 17.94% N/A

Other per share data. Other per share data $Value
Revenue (TTM) 8.56
Book value (MRQ) 12.35 (interessante)
Cash (MRQ) 0.67

Dividend information Dividend information Value
Dividend per share (MRQ) 0.00
Indicated annual dividend 0.00
Dividend yield N/A
Record date N/A
Payable date N/A
Ex-date N/A
Dividend change - year over year 0.00%
Dividend growth rate - 5 year N/A

Short interest. Short interest Current 1 month change
Shares short 65.64 4.64%
Short interest ratio 3.83 -14.10%
Percentage of float 1.58 4.63%

Institutional ownership. Institutional ownership Current Change from previous quarter
Shares owned 3,100.38 M or 68.35% 0.04%
Net shares purchased (MRQ) 40.23 M -78.93%

infatti in questo articolo si fa espicitamente riferimento a questa possibilità;)
Bob the Builder firm boosted by bid for Disney
E-mail or Print this story

11 February 2004, 10:48am ET

LONDON, Feb 11 (Reuters) - Shares in Britain's HIT Entertainment Plc (LSE:HTE), owner of Bob the Builder and other childrens' characters, jumped on Wednesday as a takeover bid for Disney highlighted the attractions of TV content providers.

At 1519 GMT shares in HIT, which also owns Thomas the Tank Engine, were up 6.6 percent at 327-1/2 pence, valuing the company at just over 500 million pounds ($933 million) and making it the second best performing UK mid-cap stock.

U.S. cable operator Comcast on Wednesday launched an unsolicited bid to buy Walt Disney (NYSE:DIS) for more than $54 billion.

Mentioned Last Change
INDU 10607.92 5.93dollars or (0.05%)
DIS 27.50 3.42dollars or (14.20%)
TWX 17.81 0.01dollars or (0.05%)
"It demonstrates that people who have distribution capabilities do want to own the content and go down that route," said Malcolm Morgan, analyst at Investec Securities, which acts as joint brokers for HIT.

The valuation attached to Disney also lent support.

"This puts a new floor on the value of international kids' content-type assets," said Andrew Walsh, media analyst at Bridgewell Securities.

Walsh said Comcast's bid for Disney -- which could rise if Disney holds out for a better offer -- represented about 14 times 2004 earnings before interest, tax, depreciation and ammortisation, which if carried across to HIT would equate to about 347 pence per share.

Disney has been rumoured as a potential bidder for HIT in the past, so a takeover of the U.S. entertainment giant could remove one potential predator. But dealers said talk of a Disney bid may have been overdone and other names that could be interested in HIT included U.S. firms Viacom (NYSE:VIAb) and Time Warner (NYSE:TWX).

Per me potrebbe essere buona, oltre agli oscillatori scarichi è al limite della regressione,,
a cosa è dovuta la caduta del 2 febbraio con così tanti volumi??

Allegati

• twtc.jpg
    twtc.jpg
    99,7 KB · Visite: 186
temono che possa lanciare lei l'OPA su zio paperone;)

si è beccata un outperform;)
Barrington Research Associates, Inc. (TWX, SDS, COX, SVM, STRA, SYD)
E-mail or Print this story

13 February 2004, 07:51am ET

TWX: reit` outperform - We are publishing revised financial statements and projections that reflect the sale of Warner Music Group and elimination of its accounts in past and projected statements. While total revenue and cash flow levels are reduced, the impact on full year per share estimates is limited at best. We are maintaining our $0.55 EPS estimate for 2004 and $0.70 figure for 2005. Our earlier estimates for 2003 revenues and EBITDA were $42.6 billion and $9.1 billion, respectively

La stavo giusto guardando e mi sembra che a grafico somigli un po a vrlk che rotto la scodella ai 4,14 ha poi ritracciato fino allo stesso livello per poi risalire
questa ha fatto quasi lo stesso e si trova come vrlk al limite della regressione mah!!
per me è pronta metterei uno stop sotto 7 perchè perderebbe la rialzista più bassa di lungo dal lontano metà novembre 2002
Cosa ne dite??;)

Scritto da Casperix
La stavo giusto guardando e mi sembra che a grafico somigli un po a vrlk che rotto la scodella ai 4,14 ha poi ritracciato fino allo stesso livello per poi risalire
questa ha fatto quasi lo stesso e si trova come vrlk al limite della regressione mah!!
per me è pronta metterei uno stop sotto 7 perchè perderebbe la rialzista più bassa di lungo dal lontano metà novembre 2002
Cosa ne dite??;)
stai per caso guardando i telefoni?;) Io intendevo TWX;). Comunque vado a studiare anche l'altro;)

Azzo ho sbagliato tiker:p
Ma ho visto nel titolo del thred TWTC ;)

Scritto da Casperix
Azzo ho sbagliato tiker:p
Ma ho visto nel titolo del thred TWTC ;)
io l'ho corretto subito appena ho fatto il thread, ma stranamente compare la sigla del ramo telefonia;) Sarà mica un suggerimento di una mano benefica invisibile?;):p

Adolar apri un thred su twtc allora poi ti posto i grafici a te i fondamentali;)

rotti i 18 di punto in bianco con volumi. ???;)

passano ordini molto grandi su questo titolo. Poco fa ne sono passate 100.000 in un singolo ordine.;)

scalpita anche la sorellona 16,9 +2%. Nuovo test a quota 17?;)

Indietro