Nuovo accordo a Parigi!
PRESS RELEASE
Paris, 16th October 2012
TXT e-solutions
TXT & Metis Consulting event: sharing retail best practices and experience with leading Fashion and Retail companies
TXT and Metis Consulting joined forces on Tuesday October 2nd in Paris, to hold a successful Retail Seminar with the support of two prestigious customers: Louis Vuitton Malletier and Redcats (RCFB division).
Merchandise and Assortment Planning strategies and solutions in fast moving multi-channel environments and with complex supply chains, was the event focus. Over 50 attendees from 35 leading, retail, fashion and luxury companies joined the TXT and Metis teams in the exclusive West Bank area of Paris to share their views on business trends, challenges and their project experiences.
The two customer testimonials were introduced by presentations from Metis Consulting and TXT. Mr Jean-Marc Soulier, President of Metis Consulting presented the major leverages to build and improve merchandise, supply chain organizations and processes from sales budget to assortment planning and distribution, showcasing various approaches such as top down or collaborative.
“Merchandise and assortment planning processes should be built today around customers and not just around stores. Customer-centric store clustering is a powerful approach that helps companies optimize their turnover or sell through, but also provides a framework to facilitate product development and improve monitoring of the network” explained Jean-Marc Soulier.
The TXT team, Marie-Pierre Bellegarde (Retail) and Nicolas Peraldo (Fashion), gave the attendees an overview of the TXT Integrated Retail Planning solution. They highlighted how the solution enables the integration of key processes across channels, products, functions and time, avoiding “planning silos”. The event was also the opportunity for TXT to proudly announce the acquisition of Maple Lake, a Merchandise and Assortment planning specialist, earlier this month.
“To be able to share simultaneously the experience of one of our historical clients and the feedback of a more recent one, provided our attendees with an ideal combination of strategic and pragmatic visions and proved to be extremely insightful.” explains Albane Noel, Marketing Manager, TXT.
Networking was highly facilitated by a final cocktail where both presenters and attendees had fruitful open discussions.
http://www.txtgroup.com/Documents/PR Event LVM_Redcats in Paris.pdf
Traduttore italiano:
TXT e Metis evento Consulting: la condivisione di vendita al dettaglio delle migliori pratiche e di esperienze di moda e le aziende di vendita al dettaglio
TXT e Metis Consulting unito le loro forze il Martedì 2 ottobre a Parigi, di organizzare un seminario di successo di vendita al dettaglio con il supporto di due prestigiosi clienti: Louis Vuitton Malletier e Redcats (RCFB divisione).
Strategie di pianificazione e merchandise assortimento e soluzioni in rapido movimento multi-canale ambienti e con complesse catene di approvvigionamento, è stato al centro degli eventi. Più di 50 partecipanti da 35 leader, vendita al dettaglio, della moda e aziende del lusso unito al team di TXT e Metis nell'esclusiva zona West Bank di Parigi, a condividere le loro opinioni sull'andamento della loro attività, le sfide e le loro esperienze di progetto.
Le due testimonianze dei clienti sono stati introdotti da presentazioni da Metis Consulting e TXT. Sig. Jean-Marc Soulier, presidente di Metis Consulting ha presentato il maggiore sfrutta per costruire e migliorare le merci, le organizzazioni della supply chain e dei processi di budget delle vendite alla pianificazione assortimento e la distribuzione, proponendo approcci diversi, come top-down o di collaborazione.
"I processi di pianificazione e merchandise assortimento dovrebbe essere costruita oggi intorno ai clienti e non solo intorno negozi. Cliente-centrica clustering dei punti vendita è un approccio potente che aiuta le aziende a ottimizzare il proprio fatturato o vendere attraverso, ma fornisce anche un quadro per facilitare lo sviluppo dei prodotti e migliorare il monitoraggio della rete ", ha spiegato Jean-Marc Soulier.
Il team di TXT, Marie-Pierre Bellegarde (Retail) e Nicolas Peraldo (Moda), ha dato ai partecipanti una panoramica della soluzione Progettazione Integrata TXT Retail. Essi hanno sottolineato come la soluzione consente l'integrazione dei processi chiave attraverso i canali, i prodotti, le funzioni e il tempo, evitando "silos di pianificazione". L'evento è stato anche l'occasione per TXT per annunciare con orgoglio l'acquisizione di Maple Lake, una merce e la pianificazione specialista assortimento, all'inizio di questo mese.
"Per essere in grado di condividere contemporaneamente l'esperienza di uno dei nostri clienti storici e le valutazioni di una più recente, a condizione che i nostri partecipanti con una combinazione ideale di visioni strategiche e pragmatico e ha dimostrato di essere estremamente perspicace.", Spiega Noel Albane, Marketing Manager , TXT.
Networking è stato molto facilitato da un cocktail finale in cui entrambi i relatori e partecipanti avevano feconde discussioni aperte.