Auto elettrica ? Altro mito da sfatare Vol VI

Qua dicevano che Toyoda era uno scemo perché anche lui dice che il futuro sarà ibrido….😂

E invece sarà proprio così…

era per caso uno che tra le altre cose scriveva che "le ibride sono brutte e lente e hanno distrutto il mercato dell'auto", "la Prius ibrida è una mezza truffa" e che dubitava che la Yaris ibrida consumasse meno della versione a benzina? 😂 😂 😂
 

Comunque ricordo che volere e' potere

Il motorino di F1 fa 6 cilindri e 1600cc ... arriva ad oltre 50% di efficienza .. e sviluppa sui 800cv

F1 regulations also limit the cars to 110 kilograms of fuel, or the equivalent of 36.7 gallons. To achieve the necessary power and efficiency, F1 engines achieve a peak thermal efficiency above 50 percent, significantly higher than a modern passenger car's 35 percent thermal efficiency
 
Comunque ricordo che volere e' potere

Il motorino di F1 fa 6 cilindri e 1600cc ... arriva ad oltre 50% di efficienza .. e sviluppa sui 800cv
Che cuba 10/15 milioni il motorino lo diciamo? :D
 
dicheno anche che emette un filo troppo per entrare in Area C :asd:

come pure il diesel di Weichai che non è un prodotto automotive

Basta una bella marmitta catalitica ... per emettere aroma di fiorellni :P
 
era per caso uno che tra le altre cose scriveva che "le ibride sono brutte e lente e hanno distrutto il mercato dell'auto", "la Prius ibrida è una mezza truffa" e che dubitava che la Yaris ibrida consumasse meno della versione a benzina? 😂 😂 😂
Preferirei sempre il naftone …😂

La Prius era e rimane brutta …😂

Detto ciò, la Toyota è andata avanti producendo auto full hybrid di ottimo livello…così come le auto giapponesi in generale, Mazda , Suzuki , Lexus …anzi dopo la Yaris Cross prenderò una Lexus ….:yes:
 
Cioè un motore termico che non è solo una stufa? Figo :D
Qua quelli bravi dicevano che il motore termico aveva raggiunto da lustri il massimo di efficienza energetica, invece scopriamo che non è così…😂
 
Below is a Tesla model Y battery.
It takes up all of the space under the passenger compartment of the car. To manufacture it you need:
--12 tons of rock for Lithium (can also be extracted from sea water)
-- 5 tons of cobalt minerals (Most cobalt is made as a byproduct of processing copper and nickel ores. It is the most difficult and expensive material to obtain for a battery.)
-- 3 tons nickel ore
-- 12 tons of copper ore
You must move 250 tons of soil to obtain:
-- 26.5 pounds of Lithium
-- 30 pounds of nickel
-- 48.5 pounds of manganese
-- 15 pounds of cobalt
To manufacture the battery also requires:
-- 441 pounds of aluminum, steel and/or plastic
-- 112 pounds of graphite
The Caterpillar 994A is used to move the earth to obtain the minerals needed for this battery. The Caterpillar consumes 264 gallons of diesel in 12 hours.
The bulk of necessary minerals for manufacturing the batteries come from China or Africa. Much of the labor in Africa is done by children. When you buy an electric car, China profits most.
The 2021 Tesla Model Y OEM battery (the cheapest Tesla battery) is currently for sale on the Internet for $4,999 not including shipping or installation. The battery weighs 1,000 pounds (you can imagine the shipping cost). The cost of Tesla batteries are:
Model 3 -- $14,000+ (Car MSRP $38,990)
Model Y -- $5,000–$5,500 (Car MSRP $47,740)
Model S -- $13,000–$20,000 (Car MSRP $74,990)
Model X -- $13,000+ (Car MSRP $79,990)
It takes 7 years for an electric car to reach net-zero CO2. The life expectancy of the battery is 10 years (average). Only in the last 3 years do you start to reduce your carbon footprint, but then the batteries must be replaced and you lose all gains made.
And finally, my new friend, Michael, made some excellent points: I forgot to mention the amount of energy required to process the raw materials and the amount of energy used to haul these batteries to the U.S. sometimes back and forth a couple of times.
But by all means, get an electric car. Just don't sell me on how awesome you are for the environment. Or for human rights.




😂😂
 
Below is a Tesla model Y battery.
It takes up all of the space under the passenger compartment of the car. To manufacture it you need:
--12 tons of rock for Lithium (can also be extracted from sea water)
-- 5 tons of cobalt minerals (Most cobalt is made as a byproduct of processing copper and nickel ores. It is the most difficult and expensive material to obtain for a battery.)
-- 3 tons nickel ore
-- 12 tons of copper ore
You must move 250 tons of soil to obtain:
-- 26.5 pounds of Lithium
-- 30 pounds of nickel
-- 48.5 pounds of manganese
-- 15 pounds of cobalt
To manufacture the battery also requires:
-- 441 pounds of aluminum, steel and/or plastic
-- 112 pounds of graphite
The Caterpillar 994A is used to move the earth to obtain the minerals needed for this battery. The Caterpillar consumes 264 gallons of diesel in 12 hours.
The bulk of necessary minerals for manufacturing the batteries come from China or Africa. Much of the labor in Africa is done by children. When you buy an electric car, China profits most.
The 2021 Tesla Model Y OEM battery (the cheapest Tesla battery) is currently for sale on the Internet for $4,999 not including shipping or installation. The battery weighs 1,000 pounds (you can imagine the shipping cost). The cost of Tesla batteries are:
Model 3 -- $14,000+ (Car MSRP $38,990)
Model Y -- $5,000–$5,500 (Car MSRP $47,740)
Model S -- $13,000–$20,000 (Car MSRP $74,990)
Model X -- $13,000+ (Car MSRP $79,990)
It takes 7 years for an electric car to reach net-zero CO2. The life expectancy of the battery is 10 years (average). Only in the last 3 years do you start to reduce your carbon footprint, but then the batteries must be replaced and you lose all gains made.
And finally, my new friend, Michael, made some excellent points: I forgot to mention the amount of energy required to process the raw materials and the amount of energy used to haul these batteries to the U.S. sometimes back and forth a couple of times.
But by all means, get an electric car. Just don't sell me on how awesome you are for the environment. Or for human rights.




😂😂

4000 / 5000 $ per una batteria da 60kwh ?

Sara' di seconda mano, da una auto incidentata
 
Preferirei sempre il naftone …😂

La Prius era e rimane brutta …😂

Detto ciò, la Toyota è andata avanti producendo auto full hybrid di ottimo livello…così come le auto giapponesi in generale, Mazda , Suzuki , Lexus …anzi dopo la Yaris Cross prenderò una Lexus ….:yes:

Lexus LBX è proprio un bel prodotto
 
L'industria militare tedesca si prepara ad accogliere i lavoratori espulsi dal settore auto

Ovviamente sappiamo tutti che i veicoli militari non inquinano quando vengono costruiti, quando viaggiano e quando vengono distrutti

Ecostocaszo

ah ottimo quindi la Germania sta sostituendo l'industria civile in crisi, ampliando l'industria militare...perchè questa cosa mi ricorda qualcosa (per altro successa 2 volte)?! :mmmm: #andràtuttobene

una cosa però sarà positiva, finirà anche sta reiterata narrazione che l'UE ci ha garantito la pace :o
 
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