Katy Moran's canvases often suggest the idyllic 18th-century paintings of Watteau and Fragonard blurred into dreaminess: their hazy smears of blue, green, pink and grey suggestive of silk, swings and summertime skies. If those colour-cued subjects aren't there, it's hard to say what is: Moran gets her images from Google, then inverts them for instant abstraction, suspending her painterly improv when a recognizable scene begins to bloom. The results are populated by phantoms, but nostalgia isn't Moran's bag: probing the points where binaries collapse into each other, her art queries the rationalities that underlie taste's thin divisions. It's also a magic trick, compounding démondé approaches into lush quasi-abstracs that threaten to free-fall into kitsch but, disarmingly, never do. (M. Herbert, Frieze Art Fair Yearbook 2007-8, London 2007.)
Insomma tra Wattau e de konig, Hodgkin e fragonard, Rococò francese (pure questo le hanno affibbiato) katy Moran è un bignami della storia dell’arte.
Illuminante questa riflessione che prova a spiegare le ragioni per cui Katy Moran viene associata in particolare a de Koonig dagli americani mentre in Europa scovano altri accostamenti.
#52
è capitato anche alla più celebrata Cecily Brown di avere analoghi accostamenti, similmente astrusi.
Le riflessioni di sears sono condivisibili ma
katy Moran è un’artista inglese, anche se con buon mercato americano, e a parte le mostre da Andrea Rosen si esibisce quasi esclusivamente in Europa.
gli americani quando devono pompare ti infilano subito in un museo anche se periferico, ma la Moran è solo in musei inglesi.
insomma non capisco il nesso tra le sue riflessioni e Katy Moran.
Io adoro Arsonist! "Puzza" di libertà, è meraviglioso.