D'AMICO INT.SHIPPING: finalmente è partita la riscossa!!!

Stato
Chiusa ad ulteriori risposte.
Se ci azzecco anche qui come su Landi e Portobello, allora forse si riparte, come auspicavo ieri.
Intanto mi sono ripreso quelle che avevo venduto.
L'andamento per il momento è incoraggiante, spero non ci deluda nel pomeriggio.
Scusate se mi autocito, ma quando ho scritto questo post, alle 14.21, stavamo a 0,36 qualcosa con un rialzo del tutto marginale.
E chiudiamo a 0,3815 (+4,81%).
A questo punto mi auguro di sfondare i 40 la prossima settimana, finalmente.
 
Scusate se mi autocito, ma quando ho scritto questo post, alle 14.21, stavamo a 0,36 qualcosa con un rialzo del tutto marginale.
E chiudiamo a 0,3815 (+4,81%).
A questo punto mi auguro di sfondare i 40 la prossima settimana, finalmente.
più che "finalmente" direi definitivamente, stabilmente, prepotentemente....:D
 
Le 16 navi da riscattare indicate nel comunicato di oggi però non mi tornano...
Nella presentazione dei risultati del Q3 - pag. 10 e 11 - le navi in leasing erano 11 (ora diventate 10)...
Io sto perdendo un po' i colpi.......non ho più su D'Amico le cifre dell'anno scorso e quindi mi sbatto molto meno......quello che posso supporre è che non tutte le navi a noleggio hanno l'opzione di acquisto
 
Io sto perdendo un po' i colpi.......non ho più su D'Amico le cifre dell'anno scorso e quindi mi sbatto molto meno......quello che posso supporre è che non tutte le navi a noleggio hanno l'opzione di acquisto
ah, allora questo spiegherebbe le cose...grazie per il chiarimento!
 

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Scusate se mi autocito, ma quando ho scritto questo post, alle 14.21, stavamo a 0,36 qualcosa con un rialzo del tutto marginale.
E chiudiamo a 0,3815 (+4,81%).
A questo punto mi auguro di sfondare i 40 la prossima settimana, finalmente.
Anche prima a quanto pare
 
Nessuno dice nulla del crollo dell'indice BCT, possibile?
 
Anche prima a quanto pare
Beh, oggi ci hanno illuso.
Speriamo che ci riprovino, come auspicavo, la prossima settimana.
Comunque buono l'andamento settimanale con un +5,8% da venerdi' scorso.
Buon weekend a tutti.
 
Nessuno dice nulla del crollo dell'indice BCT, possibile?
Sceriffo ha scritto che hanno modificato la composizione del paniere che compone l'indice.
Al di là di quello, tra le festività occidentali e il capodanno cinese ci sono state 2 settimane di fermo.

Dai report settimanali ci sono un po' di ribassi ma niente di trascendentale......io metterei la firma se le tariffe di questa settimana rimanessero per tutto il 2023
 
Abbiamo chiuso appena sopra 38,25 , come vede l'impostazione attuale. Grazie mille per la disponibilità
Dammi pure del tu! Ho timbrato da poco il cartellino dei 50.....mi sembra di essere ancora un ragazzino :P

Chiude proprio sulla resistenza....tra l'altro con un brutta candela.
Si rimanda tutto a lunedì....

Nel lungo periodo sempre positivo....per me D'Amico nelle prossime settimane avrà un prezzo più alto di questo.

Io non ho incrementato....:fiufiu:
 

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Dammi pure del tu! Ho timbrato da poco il cartellino dei 50.....mi sembra di essere ancora un ragazzino :P

Chiude proprio sulla resistenza....tra l'altro con un brutta candela.
Si rimanda tutto a lunedì....

Nel lungo periodo sempre positivo....per me D'Amico nelle prossime settimane avrà un prezzo più alto di questo.

Io non ho incrementato....:fiufiu:
Ti ringrazio per la risposta, io ho timbrato i 63 anni ... personalmente sono fiducioso nel titolo e la candela odierna come dicevi prima non è maluccio e i volumi lo stanno a dimostrare. Ciao a presto
 

Difficile dire cosa succederà nei prossimi mesi alle tariffe.​

G7 Nations Designing Price Caps on Russian Refined Oil Products​

Bloomberg
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January 10, 2023

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By Kevin Whitelaw (Bloomberg) —
Group of Seven nations are aiming to design two price caps for Russian refined petroleum products to account for those that trade at higher prices than crude, as well as those that sell at a discount, according to an official.
As part of an effort to sanction Russia for its invasion of Ukraine, the European Union is set to ban the import of refined Russian products on Feb. 5 and to impose price caps on exports to third countries, which would in particular affect diesel, naphtha and fuel oil. The exact mechanisms and the price levels are still being negotiated among G-7 nations and the EU.
The refined products ban followed a European ban on Dec. 5 of Russian crude imports, along with a price cap mechanism that allows European companies to provide financing and insurance for crude exports from Russia that are priced no higher than $60 a barrel.
The system, which is aimed at limiting Russia’s revenues while avoiding spikes in oil prices, has been successful in both aims so far, said the G-7 official, who spoke to reporters on the condition of anonymity. Russia’s Urals grade crude, its top export stream, was $37.80 a barrel at the Baltic Sea port of Primorsk on Friday, according to data provided by Argus Media. That was less than half of where Brent futures settled on the same day.
The refined petroleum ban is in some ways more complicated to design and implement. Diesel and kerosene historically trade at premium prices compared to crude, while fuel oil sells at a discount, the official said. The prices have also been extremely volatile over the past year.
Some European officials have been worried about a shortage of diesel supplies as the year goes on, but the G-7 official said the market should be flexible enough to adapt.
Russian diesel, for example, that is currently sold to Europe will likely find buyers in Latin America and Africa. Europe, meanwhile, will likely be able to buy diesel from the Middle East and the US, which currently sell more to Latin America and Africa. The official, who described it as a reshuffling of the trade across the Atlantic, said it could bring higher shipping costs since some shipments will be going over a longer distance.
It’s unclear how Russia will respond to the refined products move. Moscow objected strongly to the price cap on crude oil. Russia has continued to sell oil, but the energy ministry said it introduce new monitoring regulations aimed at helping it limit any possible price discounts that are emerging.
The EU is set to review the crude oil price cap level in mid-January and some countries want to lower the cap by 5%. The G-7 official noted that the market has already helped produce lower prices, suggesting a formal bureaucratic change isn’t necessary.
The official said that China and India have been able to negotiate lower crude prices with Russia since the cap has been introduced.
© 2023 Bloomberg L.P.
 
questo è quello che dice Scorpio ad oggi. Di sicuro il mercato è molto volatile ma con prezzi ancora alti. Ed il riscatto recente di sicuro non fa male al NAV. se son rose, fioriranno….

Scorpio Tankers sees higher rates so far in 2023​

The tanker operator has secured markedly higher rates in the beginning of 2023 compared to levels from preceding quarter.

https%3A%2F%2Fphotos.watchmedier.dk%2FImages%2Farticle14545744.ece%2FALTERNATES%2Fschema-16_9%2Fdoc7nfj11uh4og19g7oye42.jpg
Photo: PR/Scorpio Tankers
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BY DANIEL LOGAN
Published: 12.01.23 at 07:56
New York-listed carrier Scorpio Tankers reports increased time charter rates for the fleet of tanker vessels, according to a brief update.
Rates within segments LR2 (Long Range), MR (Medium Range) and handymax have surged significantly compared to the Q4 average, writes the company.
From Jan. 1 to Jan. 11, the LR2 segment has offered day rates of USD 72,250, up from USD 58,000 per day in 2022’s fourth quarter.
Rates for MR and handymax lie at USD 46,000 and USD 63,000 per day, respectively, compared to Q4 levels of USD 43,000 and USD 50,000.
Scorpio Tankers sails with refined oil products such as gasoline, jet fuel and diesel, with the sector currently benefitting from the best market seen in a very long time.
The invasion of Ukraine and subsequent sanctions against Russia have meant that Western countries now have to ship in oil from other locations such as the Middle East.
This results in longer voyages and higher earnings for carriers such as Scorpio Tankers, Torm, Norden and Hafnia.
 
intanto si esercita l'opzione di riacquisto a prezzi di favore....... ed aumenta la flotta a disposizione....:D:D:D
 

Scorpio Tankers – Highlights From the Capital Link Company Presentation Series​

January 13, 2023 16:40 ET

Outlook for the Industry is Quite Optimistic

Current product tanker rates are at record levels, export volumes and distances have increased, and demand for the company’s vessels is expected to grow, outpacing supply over the next two years. Exports of global refined products have reached record highs, while inventories have reached extremely low levels.

“Product tankers, now more than ever, are being used to supply more immediate demand from farther afield, and we expect that to continue, especially as jet fuel demand increases,” James Doyle, Head of Corporate Development & Investor Relations, stated.

Jet fuel demand is expected to increase significantly as China opens after years of strict Covid policy. “China opening up is going to increase international travel and jet fuel consumption, which is a major component that’s been missing to the modern product tanker market,” Doyle stated.

Although some analysts have speculated that the product tanker market, like the VLCC market, may be negatively impacted by Russian sanctions, Robert Bugbee, President and Director, dispelled any such fears. “The people drawing these conclusions are wrong,” he stressed. “I think people put too much expectation on the VLCC market with regard to sanctions. All along, it’s the product tanker market that will benefit more,” Bugbee said.

Robert Bugbee, President & Director Scorpio Tankers
 
Riacciuffare (e soprattutto mantenere) gli 0,40 si sta rivelando impresa più ardua del previsto...ci vorrebbe un'altra spinta, o dai noli in crescita, o da un acquisto corposo dalla famiglia...
 
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